מידע ומסלולים 2017-12-15T19:11:05+00:00

מידע ומסלולים

לחצו על לוגו המקצה לקבלת מפת המסלול ופרופיל גבהים

מסלול  של 18 קמ עם 850 מטרים של טיפוס מצטבר . מתאים מאוד לאלה שמעונינים "לטעום" ריצות הרים , ומבקשים לצבור נסיון לפני שנכנסים למרחקי האולטרא הארוכים יותר.

הזינוק מהקצה המזרחי של יער בר-גיורא , סמוך למפגש מסילת הרכבת עם כביש 386,  06:00 בבוקר , עם הזריחה של יום שישי 23/3/18 , ריצה לאורך נחל שורק עד הגעה לסינגל הירוק המטפס מעלה לנס הרים , בפאתי הישוב פונים מערבה לשביל רחב , כעבור 3 קמ לערך , בסמוך למערת הנטיפים, שוב מתחברים לסינגל טכני במגמת ירידה לכיוון נחל שורק . עם ההגעה לנחל עוברים מתחת לפסי מסילת הרכבת , חוצים בזהירות (!) את הנחל ומתחילים בטיפוס טכני ומאתגר של מעלה שמשון לקראת הגעה לכיסלון , שם נמצאת תחנת הרענון בסמוך לאנדרטת מגילות האש. לאחר התרעננות ממשיכים לטפס בשביל נוח לכיוון רמת רזיאל , ומשם ירידה מהירה לכיוון נקודת הסיום , מלווה בכמה מאות מטרים של סינגל טכני לעייפה ע"מ להשאיר טעם טוב עם הבטחה לחזור למסלולים היותר מאתגרים !

מסלול  של 34 קמ עם 1500 מטרים של טיפוס מצטבר . שימו לב , המסלול מתאים אך ורק לבעלי נסיון בריצות שטח , ובמסלולים מאתגרים !

הזינוק מהקצה המזרחי של יער בר-גיורא , סמוך למפגש מסילת הרכבת עם כביש 386,  04:00 לפנות בוקר של יום שישי 22/3/18 , ריצה לאורך נחל שורק עד הגעה לסינגל הירוק המטפס מעלה לנס הרים (שימו לב לא לפנות לנחל קטלב) , בפאתי הישוב פונים מערבה לשביל רחב , כעבור 3 קמ לערך , בסמוך למערת הנטיפים, שוב מתחברים לסינגל טכני במגמת ירידה לכיוון נחל שורק . עם ההגעה לנחל עוברים מתחת לפסי מסילת הרכבת , חוצים בזהירות (!) את הנחל ומתחילים בטיפוס טכני ומאתגר של מעלה שמשון לקראת הגעה לכיסלון , שם נמצאת תחנת הרענון הראשונה בסמוך לאנדרטת מגילות האש. לאחר התרעננות יורדים מערבה על מסלול טכני למחצה לכיוון יער תימן , חוצים בזהירות את כביש 395 וממשיכים מטה בירידה תלולה מאוד לכיוון מערת בני ברית (מקום שכל רץ שטח יכיר גם עם עינים סגורות…) , ממשיכים בטיפוס לסינגל כרמיליה הידוע לשמצה עד לחיבור עם דרך נוף צפונית , מכאן המסלול ממשיך על שבילים לבנים , בואך בית מאיר. מעט לפני הישוב שורש שוב מתחילים לרדת לנחל כיסלון, מספר קילומטרים מערבה על הנחל ואנו חוברים לטיפוס קשה בואך דרך נוף דרומית , שבסופו אנו מגיעים שוב להצטלבות עם כביש 395 ולתחנת הרענון השניה. לאחר התרעננות נחצה בזהירות את הכביש ונמשיך בשביל לבן לכיוון רמת רזיאל , ומשם ירידה מהירה לכיוון נקודת הסיום , מלווה בכמה מאות מטרים של סינגל טכני לעייפה שישאיר לכם טעם טוב עם סיום ההרפתקאה

מסלול  קשוח של 68 קמ עם 2800 מטרים של טיפוס מצטבר . האתגר היחיד בארץ שמהווה נקודת יחוס לתחרות דומות בחו"ל. שימו לב ! מדובר במסלול המתאים אך ורק לבעלי נסיון רב בריצות הרים , ובהתנהלות עצמית לאורך זמן ביום ובלילה , גם בתנאי מזג אויר קיצוני !

הזינוק בחצות בלילה שבין חמישי לשישי (22-23/3/18) , לאחר סיום הלאפ הראשון (JMUT Adventure) העייפות כבר ניכרת , אולם האתגר רק מתחיל , לאחר התרעננות קצרה במתחם הזינוק/סיום ממשיכים שוב מערבה לאורך נחל שורק עד לנקודת הפניה לנחל קטלב, טיפוס טכני וקשה לכיוון צומת נס הרים , חוצים את הכביש בזהירות וממשיכים לטפס לאורך צינור המים , המשך על שביל ישראל , כמה טוויסטים בעלילה על סינגל טכני שלא נגמר , אבל הוא נגמר בסוף , מעט לפני שמגיעים לעין-קובי , שם נמצאת תחנת הריענון השלישית. התרעננתם ? יופי ! ממשיכים בירידה סופר טכנית על שביל ישראל עד נחל רפאים ומשם בטיפוס עצבני וקשה על שביל הפיראטים בואך יער עמינדב , בסיום הקפת היער מחכה לנו עוד עליונת לכיוון אנדרטת יד קנדי… עם עוד תחנת ריענון. אחרי 50קמ עם כמעט 2500 מטרים של טיפוס , אפשר כבר להתחיל להריח את הסוף , חולפים ליד המעיינות שמעל הישוב אבן ספיר במגמת ירידה , שוב חציית כביש ממש מתחת להדסה עין כרם , והשביל הנח שוב הופך טכני , עוברים בעין חינדק ומגיעים למרגלות הר איתן מטפסים בשביל השומרות (שלא יטעה אתכם השם…) עד לחניון הר איתן ולתחנת הרענון האחרונה , כל שנותר הוא לכתת רגליכם עוד 6 קמ על שביל לבן ונוח במגמת ירידה, לא לפני שיפגוש אתכם שוב טיפוס מעניין של 100 מטרים , אבל בסופו מחכה לכם ירידה נוחה לקראת קו הסיום ! עשיתם את זה !

_____________________________________________________________________________________

לוח זמנים – הרץ הראשון והרץ האחרון

*שימו לב – בלילה שבין 22 ל23 במרץ 2018 יחול מעבר משעון חורף לקיץ , לוח הזמנים לא מתחשב במעבר השעון !

logo-for-home-page

Click edit button to change this text.